06 Şubat 2007

Sonu ne olacak

Bugün öğleden sonra 2'de yeni bir kriz. Çiş yok kaka yok. Bol köpük. Ve bence süreler giderek uzuyor. Yani sanki arka arkaya 2 kriz geçiriyor. Önce kasılma, titreme... Bir ara... Gözleri yuvalarından uğramış halde bir süre kaskatı yattı. Bacaklarını bükmeye çalışsam kırabilirim, o kadar kaskatı... Sonra bacaklar koşma hareketine geçti. Bugün fazladan o haliyle ayaklanıp bir iki adım atıp yeniden kaskatı yere düştü, düşe kalka, katıla toparlana oturma odamızı boydan boya katetti. En son uluma, inleme ve şikayet karışımı sesler çıkarttı. Sonra bitti. Hemen ayaklandı, hiç sendelemeden... Bu haliyle bugünkü kriz en az 5-6 dakika sürdü dersek abartmış olmam.
Sonra hemen onu bahçeye attım. Kendisi gezdi, 15-20 dakika sonra koşa koşa neşe içinde geri geldi. Ama çok açtı. Ballı süt verdim. Biraz yatıştı. Sonra yattı uyudu.
Krizin ne zaman başlayacağını da anlıyorum. Yattığı yerden birden başını kaldırıp sanki bir şey duymuş gibi kulaklarını dikiyor (kulakları dikilmiyor, sözün gelişi)... Buraya kadar normal. Ben seslenip o da bana tepki verirse endişelenecek bir durum yok demek. Ama krize giriyorsa o zaman bana hiç tepki vermiyor. Gözleri boş ve sabit bakıyor. Kafası titremeye, ardından bir sağa bir sola kesik kesik çevirmeye başlıyor... Ardından kendini yere atıp... kasılmalar...

Hiç yorum yok: